BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas
 
header image
 

Įveik vasaros karštį

Vasarą moterys  išgražėja. Tačiau neretai saulės vonios palieka ne visai tokius pėdsakus, kokių tikėjomės:  įdegimas, kuris taip gerai slepia odos trūkumus, ir kurio trokšta bene visos moterys, nekreipdamos dėmesio  nusilupa, plaukai atrodo lyg pakulos, o ant odos atsiranda smulkios raukšlelės. Kaip to išvengti?

Karščiai sugrįžta, laukia sausos saulėtos dienos. Karštis gali daugiau nei pakelti jūsų kūno temperatūrą:  jis sukelia dehidraciją, išdžiovina odą ir plaukus,  odos dirglumą, ir netgi virškinimo problemas. Tiesioginiai saulės spinduliai, karštas oras, sūrus jūros vanduo, įvairios cheminės medžiagos skatina  ir plaukų slinkimą. Per karščius daug prakaituojame, mūsų organizmas netenka daug būtinų skysčių, druskų, mikroelementų. Todėl reikia nuolat papildyti jų atsargas: gerti dažniau nei troškina, geriausia - vandenį, natūralias sultis, nesaldintą arbatą. Labai svarbu ir maistas, valgykite lengvai virškinamą.

Ajurvedoje vasara vadinama Pitta sezonu, - tai reiškia, kad ji yra susijusi su tais pačiais elementais kaip pittadoša - ugnimi ir vandeniu. Štai kodėl mes vyraujant pittadoša, karštaisiais mėnesiais, kartais jaučiamės labiau suirzę, dirglūs ir  prarandame tiek dvasinę, tiek fizinę pusiausvyrą. Tiems, kurie manote, kad tai skamba neįtikinamai ir rašydamos remiamės senovės šaltiniais, pasakysime, kad moksliniai straipsniai šuos teiginius patvirtina:  net jei natūraliai esate “karšto” asmenybės tipo,  karščiai, tvankuma  dar paskatina pykčio ir nepakantumo proveržius. Kiti tampa vangūs, mieguisti, greitai pavargsta.

Mes visi labai mėgstame nieko neveikimo dienas vasaros dieną paplūdimyje ar prie baseino. Įsimetame užkandžių, knygą, pasikviečiame keletą gerų draugų ir mėgaujatės saule, maudynėmis, smėliu… Bet vasara atneša ir sausą odą, sausus plaukus ir galimus nudegimus. Deja. Dažnai į mūsų parduotuves atėję poilsiautojai ieško ne prevencinių, o jau gydomųjų priemonių, tad norėdami įspėti, surašėme  patarimus, padėsiančius jums geriau jaustis per karščius, kad nereikėtų slėptis vėsiuose namuose ir praleisti vasaros malonumus:

Dieta. Venkite pernelyg sūraus ar aštraus maisto ir fermentuoto maisto ir gėrimų, pavyzdžiui, alkoholio. Švieži vaisiai, daržovės, nesmulkinti grūdai yra  būtini vasaros meniu. Venkite citrusinių vaisių, o raudonieji vaisiai ir daržovės rekomenduojami šiuo metų laiku. Maistas turi būti lengvas ir šviežias. Vasara - laikotarpis, kada galima iki soties atsivalgyti ŠVIEŽIŲ daržovių. Mėgaukitės geriausia, ką gali pasiūlyti savas, tėvų ar ūkininko daržas:  šviežias salotas, daržoves, sultis ir gaminkite lengvus, neriebius patiekalus. Dabar laikas išbandyti Viduržemio jūros regiono dietas, grilius - kepkite daržoves, žuvį garuose, pašlakstykite alyvuogių aliejumi, citrinos sultimis ir apiberkite prieskoninėmis žolelėmis, žiupsneliu druskos. Paįvairinkite savo meniu ir neapkraukite savo virškinamojo trakto! Mitybos specialistams liūdna matyti meniu, pvz., Lietuvos poilsio Mekoje - Palangoje: cepelinus keičia įvairūs riebūs kepsniai. Vienas iš mūsų šios vasaros  atradimų  -  greitos ir paprastos šparagų ir brokolių salotos. Išbandykite namie su žuvies kepsniu, virtomis bulvėmis, apibarstytomis su petražolėmis ir apšlakstytomis alyvuogių aliejumi.

Šparagų ir brokolių salotos
1 brokolių galva, padalyta žiedynais
2 ryšeliai šparagų (apie  20), padalyti į tris dalis
1 citrina
2 šaukštai alyvuogių aliejaus
druska

Virkite brokolius garuose apie 5 minute, šparagus - vieną minutę. Sumaišykite. Išspauskite citrinos sultis ant brokolių su šparagais, apliekite alyvuogių aliejumi ir apibarstykite stambia druska pagal skonį. Lengva ir skanu!

Sušaldyti vaisiai, uogos. Kai norisi atsigaivinti, neskubėkite pirkti ledų. Šią vasarą mėgaukitės savo šaldytais ledinukais -  užšaldytais šviežiais vaisiais.

Šaldykite atskirai arba ledo formelėse - turėsite dar ir ledukų gėrimui vėsinti :-) Pabandykite užšaldyti mažus arbūzo gabaliukus,  vynuoges, arba lietviškus lobius - mėlynes, avietes!  Vaikai (ir suaugę) eina iš proto dėl spalvingų ledukų  ir su malonumu atsisako gazuotų gėrimų.

Ir taip, - šaldytos uogos ir vaisiai - visai sveikas užkandis!

Judėkite. Plaukimas - TOP pasirinkimas vasarą. Jkitos galimybės - bėgiojimas (bet ryte, kol ne per karšta; aš bandžiau bėgioti Turkijoje jau 8 val. temperatūrai 30 laipsnių, kančia). Tai taip pat fantastiškas metų laikas lauko tenisui, dviračiams, jogos užsiėmimams. Pakeiskite tvankų troleibusą ir patogų automobilį su kondicionieriumi kelionėse į darbą ir atgal dviračiu - ne tik daugiau pabūsite lauke, džiaugsitės puikia nuotaika, bet ir nesunkiai tirpdysite kilogramus!

Darbas vasarą gali paversti robotu - eini, mechaniškai atlieki pareigas ir lauki vakaro, gaivos. Kai karšta ir treniruoklių salėje,  arba ji pilna tokių pat norinčių atsipalaiduoti, lieka sportas lauke. Tai puiki proga ištrūkti iš tvankių ar net kondicionuojamų patalpų.  Kada gi atsibūti lauke, jei ne vasarą? Ilgos dienos ir geri orai puikiai tinka atsikėlus anksti bėgioti, vietoje dušo išsimaudyti ežere, žaisti tenisą ar važinėtis dviračiu, ir nebūtinai vienam - pasikvieskite draugiją ir  ne tik pailsėsite, greitai atgausite jėgas, bet ir smagiai pabendrausite (TV tegu lieka ilgiems tamsiems žiemos vakarams). Pabandykite dviračiu važiuoti į darbą, įtraukite kolegas - galbūt gyvenate tame pačiame rajone ir keliese daug smagiau važinėti. Neturite dviračio? Eikite pėsčiomis!  Mačiau reklamą, kad kai kur organizuojami šokiai po atviru dangumi.

Beje, dar idėja - mes su kaimyne vakarais žaidžiame badmintoną - išsitraukėme senas raketes, nusipirkome keletą skraidukų ir jau užkrėtėme šiuo užsiėmimu gatvės vaikus. Smagu, kad jie atranda mūsų vaikystės žaidimus, užuot leidę laiką prie kompiuterio.

Drėkinimas. Ilgesnis šilumos poveikis gali sukelti galvos skausmą, rėmenį, odos ir plaukų išsausėjimą. Norėdami to išvengti, taip pat išlaikyti sveiką odą ir kūną, nepamirškite gerti daug vandens. Prisiminkite - kai prakaituojame, netenkame daug skysčių.

Hidratacija iš iš vidaus į išorę yra itin svarbi. Pirmiausia, gerkite vandenį nuolat visą dieną, taip išvengsite šilumos smūgio ir dehidratacijos (skysčių netekimo). Negazuoto mineralinio vandens buteliukas turi tapti  būtinu vasaros aksesuaru! Dušas ir plaukų plovimas - primygtinai rekomenduojami grįžus iš paplūdimio. Po to - drėkinamosios odos priežiūros priemonės, maitinamosios kaukės plaukams. Kaukę rekomenduojame palaikyti per naktį. Drėkinamoji veido kaukė nuramins ir pamaitins jūsų saulės prisigėrusią odą.  Priemonės su alavijo sultimis, sviestmedžio sviestu, migdolų aliejumi ar medumi itin tiks.

Nepamirškite ir drėkinamojo  viso kūno kremo, pėdų priežiūros priemonių - atviroje avalynėje oda ypač greitai sausėja. Rojus!

Apsaugos nuo saulės faktorius. Tai atrodo gana akivaizdus dalykas, tačiau ši tema visada aktuali. Ji apima ne tik dėl tepamas ar purškiamas priemones su SPF, bet ir kitus apsaugos nuo saulės būdus, kurių nedera pamiršti. Pvz., nešiokite skrybėlę ar kepuraitę, paplūdimyje įsitaisykite po skėčiu - išvengsite pavojingiausių vidurdienio saulės, spindulių.

Akiniai nuo saulės - ne tik madingas aksesuaras, bet ir būtinybė.  Odą nuo nereikalingo saulės poveikio  apsaugoti padės ir laisva natūralaus audinio suknelė arba šviesūs marškinėliai (odai irgi reikia duoti pailsėti, tad ne pliaže reikėtų pridengti ją). Per didelės saulės dozės pagreitina odos senėjimą - taip, atrodysite vyresni.

Visada tepkite sapsaugą nuo saulės bent 20 minučių iki išėjimo į lauką ir nepamirškite dėvėti laisvus apsauginius drabužius, kai tik įmanoma. Ribokite deginimosi laiką - mėgaukitės saule 20 minučių , tada darykite pertrauką!

Skubi alavijų pagalba. Patepus nuo  šilumos  ar prakaito išbertas ar nudegusias saulėje vietas alavijo preparatais (kremais, pieneliais, žele), poveikis greitas ir veiksmingas (tik žiūrėkite į priemonės sudėtį, nurodytą ant pakuotės - kad tikrai būtų aloe vera ..). Geriamosios alavijo sultys taip pat rekomenduojamos dėl naudingųjų savybių ir išlikimo vėsiomis.

Stenkitės vengti streso. Pyktis ir nerimas turi tendenciją mus įkaitinti. Norėdami  atsispieti streso poveikiui, išbandykite  meditaciją. Nenorite? Paprasti gilaus kvėpavimo pratimai (netgi tik triskart giliai įkvėpus) su jūsų būsena padarys stebuklus!

Kvėpinkitės vasariškai. Mėtų, rožių, jazminų ir sandalmedžio aromatai vėsina. Pabandykite eterinio aliejaus  lašelį ant riešų - tai tikra aromaterapija.

Patiko (1)

Rodyk draugams

~ vetytaametyta | 2012-08-04. Temos: , , , ,

Palikti komentarą