BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vėtytų mėtytų kampelis

Prisiminkite, kaip paskutinę dieną mokykloje laukdavome skambučio - net sulaikę kvėpavimą. Skambutis skelbė laisvę - atostogų pradžią, reiškė mokslų ir mokytojų „tironijos” klasėje pabaigą. „Pirmyn ir ragauk vasaros atostogų malonumus, semk pilnomis rieškutėmis!” Atsiminkite jausmą žinojimo, kad prieš akis visi trys mėnesiai - ištisa vasara - atostogų, gali ilsėtis ir nukreipti savo vaikystės energiją į draugus, žaidimus, stovyklas, atradimus, kelionės jaudulį, žvejybą, ir visų svarbiausią “nieko neveikti”! Laisvė, poilsis, gyvenimo džiaugsmas - štai ką mums reiškė vasara.

Atostogas galima apibrėžti kaip “laiko tarpą, skirtą malonumui, poilsiui ir atsipalaidavimui.” Atostogų esmė ir yra tokia, kad žmogus atgautų jėgas. Statistika rodo, kad nemažai kas neina atostogauti, nes nenori prarasti pajamų. Ypač tie, kurių didžioji dalis atlygio priklauso nuo darbo rezultatų. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai įmonės darbuotojai oficialiai atostogauja, tačiau vis tiek eina į darbą. O ir kai kurie darbdaviai džiaugiasi, kad jų darbuotojai vengia atostogauti. Asmeniškai pažįstu tokių, kurie didžiuojasi „sukaupę” pusmetį ar net daugiau atostogų. Tačiau čia nėra kuo didžiuotis - „nepakeičiamieji” ir besinešantys darbą namo pervargsta, perdega, dažniau serga, - nes niekada nedaro realios pertraukos poilsiui. Ne vienas sako, „aš nebemoku ilsėtis, turiu kažką dirbti”. Dažnai vadovas darbovietėje „užduoda toną” darbui ir perteikia jei ne žodžiais, tai asmeniniu pavyzdžiu, kad baigti darbą ne 19 val. nuodėmė, dirbti savaitgaliais - normalu, atsisakantis poilsio - „saviškis”, “mūsų žmogus”… Kažkaip mes praradome supratimą apie poilsio svarbą ir poreikį bei sugebėjimą mėgautis juo - atsipalaidavimu ir pramogomis. Galbūt mes pamiršome kaip arba kodėl mums reikia pailsėti. Būna tokių atvejų, kai pertraukos yra neįmanomos. Finansai ar atsakomybė laiko mus lyg spąstuose. Tiesa yra ta, kad mes negalime sau leisti prabangos NEatsipūsti -NEpailsėti ir NEpamaitinti mūsų sielų. Negalime suktis kaip žiurkėnai rate be sustojimo. Kodėl?

Galime peržvelgti visus publikuotus mokslinius darbus, susijusius su poilsio nauda, pavyzdžiui, tyrimus, rodančius didesnį produktyvumą, kai žmonės grįžta iš ramių švenčių. Statistika rodo, kad kūrybiškumas ir motyvacija išauga po to, kai žmonės yra gerai pailsėję ir padarę pertrauką nuo darbo. Tačiau šie dalykai paprastai naudingi darbdaviui. Kokia poilsio nauda MUMS asmeniškai?

Nieko nenustebins moksliniaai įrodymai, kad pertraukos nuo darbo turi teigiamą poveikį mūsų sveikatai. 2000 m. paskelbtas mokslinis tyrimas atskleidė, kad reguliarios atostogos yra susijusios su ilgesniu sveikesniu gyvenimu. Iš tiesų atostogos, poilsis, sportas, mankšta ir laisvalaikis suteikia tarsi tvirtą skydą nuo neigiamo streso poveikio. Mes neturime savęs nuolat stumti, mes turime gyventi subalansuotą gyvenimą - darbo periodus turi keisti poilsio periodai.

Pažvelkime į gamtą. Kas ten vyksta? Viskas aplink mus rodo, kad gyvenimas vyksta sezonais. Gamta juda subalansuotais ciklais, kurie užleidžia vietą vienas kitam metai po metų. Ir mes galime taip gyventi. Apskritai, žmonės dažniausiai linkę mąstyti linijiniu būdu. Yra pradžia (gimimas) ir pabaiga (mirtis), ir mūsų darbas yra tarsi erdvė tarp šių dviejų taškų. “Išsimiegosiu, kai numirsiu” - toks daugelio požiūris juk taip pažįstamas ir tiek kartų girdėtas.

Gamta, kaip minėta, veikia ciklais. Yra sezonai augimui ir gamybai ir sezonai lėtėjimo ir poilsio. Net kasdieninė para yra ciklas, bet mes tą užmiršome. Su dirbtine šviesa, televizija ir internetu ištisą parą, mes užmiršome natūralų šviesos ir tamsos ciklą. Mes apgauname sistemą, ir, tuo pačiu, save.

Štai keletas dalykų, apie ką verta pamąstyti - kai planuojate atostogas ar kaip galima pagerinti poilsio kokybę.

  • Kokia veikla padeda Jums geriausiai atsipalaiduoti? Ką Jūs asmeniškai mėgstate daryti? Nepamiršote per pareigas? Galbūt savaitė Palangoje gaminant maistą bendroje virtuvėje ir naudojantis bendrais patogumais nėra tai, kas patinka būtent Jums, ir geriau rinktis kitokį poilsio būdą?
  • Kokios atostogos skatintų šeimos bendrumo puoselėjimą?
  • Kokias turite galimybes pailsėti? Pradėkite nuo mažų dalykų planavimo, jų sėkmė paskatins imtis didesnių poilsio „projektų” ir ilgesnių pertraukų. Jei esate ribojami aplinkybių (pavyzdžiui, vieniša mama be pagalbos), tada raskite paprastų dalykų, kurie jums teikia atgaivą ir maitina sielą. Valanda su gera knyga gali būti mini atostogos.
  • Kokios pramogos yra išsvajotos seniau ir galbūt pamirštos? Gal dabar galite įgyvendinti svajonę? Galbūt kažkur nukeliauti trukdė pinigų ar bendraminčių stoka, o dabar situacija pasikeitė? O gal kažkada svajojote išbandyti jėgas bėgant maratoną? Reklama skelbia, kad „euforija išlieka ilgai”, nesvarbu, kokio ilgumo distanciją įveiksite. Juk pirmiausia įveiksite save - savo atsikalbinėjimą, tingėjimą, atidėliojimą, nesėkmės baimę. Kas pasakė, kad asmeninis „maratonas” negali būti 4 km? Galbūt dalyvavimo džiaugsmas padrąsins siekti daugiau ir Jūsų gyvenimą užpildys jau ne tik darbas ir jo problemos?
  • Ar žinote, kad vien jau kelionės planavimas suteikia daugybę teigiamų akimirkų, padeda nukreipti mintis nuo problemų darbe? Tegu tikri ar menami kelionių maršrutai suteikia jums keletą akliratį plečiančių poilsio valandėlių.
  • Galite duoti sau leidimą pailsėti ir pradėti žvelgti į gyvenimą koks jis yra - sezonai ir ciklai, o ne finišo linija?

Nereikia sulaukti traumos tam, kad gulėdamas ligoninėje būtum priverstas padaryti pertrauką ir permąstyti savo gyvenimą, kaip mano labai artimas žmogus. Apmąstykite dabar, kaip jūs tikrai norėtumėte gyventi. Galbūt ne darbas biure ir kasdieninė įtampa yra Jūsų svajonė? Juk gyvenimas vienas, patys renkamės, kaip jį gyventi. Jis mūsų. Būkite kūrybingi ir ieškokite, kaip galima bent nežymiai jį pakeisti ir pridėti poilsio ir atjaunėjimo minučių. Jūs esate to verti, bet kad įvyktų teigiami poslinkiai, reikės įdėti pastangų patiems. Niekas netrauks jūsų iš žiurkėno rato. Prisiminkite vėl vaikystės džiaugsmą, kai ateidavo vasara ir būdavote laisvi. Suteikite sau leidimą vėl pasijusti laisvais - leiskite pailsėti savo širdžiai ir protui. Net jei vasarą tam neradote laiko, dar ne viskas prarasta - kokybiškam poilsiui visi sezonai tinkami!

P.s. Pradžiai:

Pasiplanuokite, iš kur gausite papildomų minučių poilsiui, priešingu atveju, viskas liks tik norais ir išsisklaidys kaip rūkas. Peržiūrėkite savo kiekvienos dienos veiklą ir užsiėmimus ir susirašykite į kairę lentelės pusę. Dešiniojoje įrašykite poilsiui priskiriamus užsiėmimus. Ieškokite, kokių darbų sąskaita galite „išplėšti” daugiau laiko sau. Sėkmės!

Norint cituoti, būtina gauti autorės sutikimą ir nurodyti šaltinį.

Rodyk draugams

Vasarą moterys  išgražėja. Tačiau neretai saulės vonios palieka ne visai tokius pėdsakus, kokių tikėjomės:  įdegimas, kuris taip gerai slepia odos trūkumus, ir kurio trokšta bene visos moterys, nekreipdamos dėmesio  nusilupa, plaukai atrodo lyg pakulos, o ant odos atsiranda smulkios raukšlelės. Kaip to išvengti?

Karščiai sugrįžta, laukia sausos saulėtos dienos. Karštis gali daugiau nei pakelti jūsų kūno temperatūrą:  jis sukelia dehidraciją, išdžiovina odą ir plaukus,  odos dirglumą, ir netgi virškinimo problemas. Tiesioginiai saulės spinduliai, karštas oras, sūrus jūros vanduo, įvairios cheminės medžiagos skatina  ir plaukų slinkimą. Per karščius daug prakaituojame, mūsų organizmas netenka daug būtinų skysčių, druskų, mikroelementų. Todėl reikia nuolat papildyti jų atsargas: gerti dažniau nei troškina, geriausia - vandenį, natūralias sultis, nesaldintą arbatą. Labai svarbu ir maistas, valgykite lengvai virškinamą.

Ajurvedoje vasara vadinama Pitta sezonu, - tai reiškia, kad ji yra susijusi su tais pačiais elementais kaip pittadoša - ugnimi ir vandeniu. Štai kodėl mes vyraujant pittadoša, karštaisiais mėnesiais, kartais jaučiamės labiau suirzę, dirglūs ir  prarandame tiek dvasinę, tiek fizinę pusiausvyrą. Tiems, kurie manote, kad tai skamba neįtikinamai ir rašydamos remiamės senovės šaltiniais, pasakysime, kad moksliniai straipsniai šuos teiginius patvirtina:  net jei natūraliai esate “karšto” asmenybės tipo,  karščiai, tvankuma  dar paskatina pykčio ir nepakantumo proveržius. Kiti tampa vangūs, mieguisti, greitai pavargsta.

Mes visi labai mėgstame nieko neveikimo dienas vasaros dieną paplūdimyje ar prie baseino. Įsimetame užkandžių, knygą, pasikviečiame keletą gerų draugų ir mėgaujatės saule, maudynėmis, smėliu… Bet vasara atneša ir sausą odą, sausus plaukus ir galimus nudegimus. Deja. Dažnai į mūsų parduotuves atėję poilsiautojai ieško ne prevencinių, o jau gydomųjų priemonių, tad norėdami įspėti, surašėme  patarimus, padėsiančius jums geriau jaustis per karščius, kad nereikėtų slėptis vėsiuose namuose ir praleisti vasaros malonumus:

Dieta. Venkite pernelyg sūraus ar aštraus maisto ir fermentuoto maisto ir gėrimų, pavyzdžiui, alkoholio. Švieži vaisiai, daržovės, nesmulkinti grūdai yra  būtini vasaros meniu. Venkite citrusinių vaisių, o raudonieji vaisiai ir daržovės rekomenduojami šiuo metų laiku. Maistas turi būti lengvas ir šviežias. Vasara - laikotarpis, kada galima iki soties atsivalgyti ŠVIEŽIŲ daržovių. Mėgaukitės geriausia, ką gali pasiūlyti savas, tėvų ar ūkininko daržas:  šviežias salotas, daržoves, sultis ir gaminkite lengvus, neriebius patiekalus. Dabar laikas išbandyti Viduržemio jūros regiono dietas, grilius - kepkite daržoves, žuvį garuose, pašlakstykite alyvuogių aliejumi, citrinos sultimis ir apiberkite prieskoninėmis žolelėmis, žiupsneliu druskos. Paįvairinkite savo meniu ir neapkraukite savo virškinamojo trakto! Mitybos specialistams liūdna matyti meniu, pvz., Lietuvos poilsio Mekoje - Palangoje: cepelinus keičia įvairūs riebūs kepsniai. Vienas iš mūsų šios vasaros  atradimų  -  greitos ir paprastos šparagų ir brokolių salotos. Išbandykite namie su žuvies kepsniu, virtomis bulvėmis, apibarstytomis su petražolėmis ir apšlakstytomis alyvuogių aliejumi.

Šparagų ir brokolių salotos
1 brokolių galva, padalyta žiedynais
2 ryšeliai šparagų (apie  20), padalyti į tris dalis
1 citrina
2 šaukštai alyvuogių aliejaus
druska

Virkite brokolius garuose apie 5 minute, šparagus - vieną minutę. Sumaišykite. Išspauskite citrinos sultis ant brokolių su šparagais, apliekite alyvuogių aliejumi ir apibarstykite stambia druska pagal skonį. Lengva ir skanu!

Sušaldyti vaisiai, uogos. Kai norisi atsigaivinti, neskubėkite pirkti ledų. Šią vasarą mėgaukitės savo šaldytais ledinukais -  užšaldytais šviežiais vaisiais.

Šaldykite atskirai arba ledo formelėse - turėsite dar ir ledukų gėrimui vėsinti :-) Pabandykite užšaldyti mažus arbūzo gabaliukus,  vynuoges, arba lietviškus lobius - mėlynes, avietes!  Vaikai (ir suaugę) eina iš proto dėl spalvingų ledukų  ir su malonumu atsisako gazuotų gėrimų.

Ir taip, - šaldytos uogos ir vaisiai - visai sveikas užkandis!

Judėkite. Plaukimas - TOP pasirinkimas vasarą. Jkitos galimybės - bėgiojimas (bet ryte, kol ne per karšta; aš bandžiau bėgioti Turkijoje jau 8 val. temperatūrai 30 laipsnių, kančia). Tai taip pat fantastiškas metų laikas lauko tenisui, dviračiams, jogos užsiėmimams. Pakeiskite tvankų troleibusą ir patogų automobilį su kondicionieriumi kelionėse į darbą ir atgal dviračiu - ne tik daugiau pabūsite lauke, džiaugsitės puikia nuotaika, bet ir nesunkiai tirpdysite kilogramus!

Darbas vasarą gali paversti robotu - eini, mechaniškai atlieki pareigas ir lauki vakaro, gaivos. Kai karšta ir treniruoklių salėje,  arba ji pilna tokių pat norinčių atsipalaiduoti, lieka sportas lauke. Tai puiki proga ištrūkti iš tvankių ar net kondicionuojamų patalpų.  Kada gi atsibūti lauke, jei ne vasarą? Ilgos dienos ir geri orai puikiai tinka atsikėlus anksti bėgioti, vietoje dušo išsimaudyti ežere, žaisti tenisą ar važinėtis dviračiu, ir nebūtinai vienam - pasikvieskite draugiją ir  ne tik pailsėsite, greitai atgausite jėgas, bet ir smagiai pabendrausite (TV tegu lieka ilgiems tamsiems žiemos vakarams). Pabandykite dviračiu važiuoti į darbą, įtraukite kolegas - galbūt gyvenate tame pačiame rajone ir keliese daug smagiau važinėti. Neturite dviračio? Eikite pėsčiomis!  Mačiau reklamą, kad kai kur organizuojami šokiai po atviru dangumi.

Beje, dar idėja - mes su kaimyne vakarais žaidžiame badmintoną - išsitraukėme senas raketes, nusipirkome keletą skraidukų ir jau užkrėtėme šiuo užsiėmimu gatvės vaikus. Smagu, kad jie atranda mūsų vaikystės žaidimus, užuot leidę laiką prie kompiuterio.

Drėkinimas. Ilgesnis šilumos poveikis gali sukelti galvos skausmą, rėmenį, odos ir plaukų išsausėjimą. Norėdami to išvengti, taip pat išlaikyti sveiką odą ir kūną, nepamirškite gerti daug vandens. Prisiminkite - kai prakaituojame, netenkame daug skysčių.

Hidratacija iš iš vidaus į išorę yra itin svarbi. Pirmiausia, gerkite vandenį nuolat visą dieną, taip išvengsite šilumos smūgio ir dehidratacijos (skysčių netekimo). Negazuoto mineralinio vandens buteliukas turi tapti  būtinu vasaros aksesuaru! Dušas ir plaukų plovimas - primygtinai rekomenduojami grįžus iš paplūdimio. Po to - drėkinamosios odos priežiūros priemonės, maitinamosios kaukės plaukams. Kaukę rekomenduojame palaikyti per naktį. Drėkinamoji veido kaukė nuramins ir pamaitins jūsų saulės prisigėrusią odą.  Priemonės su alavijo sultimis, sviestmedžio sviestu, migdolų aliejumi ar medumi itin tiks.

Nepamirškite ir drėkinamojo  viso kūno kremo, pėdų priežiūros priemonių - atviroje avalynėje oda ypač greitai sausėja. Rojus!

Apsaugos nuo saulės faktorius. Tai atrodo gana akivaizdus dalykas, tačiau ši tema visada aktuali. Ji apima ne tik dėl tepamas ar purškiamas priemones su SPF, bet ir kitus apsaugos nuo saulės būdus, kurių nedera pamiršti. Pvz., nešiokite skrybėlę ar kepuraitę, paplūdimyje įsitaisykite po skėčiu - išvengsite pavojingiausių vidurdienio saulės, spindulių.

Akiniai nuo saulės - ne tik madingas aksesuaras, bet ir būtinybė.  Odą nuo nereikalingo saulės poveikio  apsaugoti padės ir laisva natūralaus audinio suknelė arba šviesūs marškinėliai (odai irgi reikia duoti pailsėti, tad ne pliaže reikėtų pridengti ją). Per didelės saulės dozės pagreitina odos senėjimą - taip, atrodysite vyresni.

Visada tepkite sapsaugą nuo saulės bent 20 minučių iki išėjimo į lauką ir nepamirškite dėvėti laisvus apsauginius drabužius, kai tik įmanoma. Ribokite deginimosi laiką - mėgaukitės saule 20 minučių , tada darykite pertrauką!

Skubi alavijų pagalba. Patepus nuo  šilumos  ar prakaito išbertas ar nudegusias saulėje vietas alavijo preparatais (kremais, pieneliais, žele), poveikis greitas ir veiksmingas (tik žiūrėkite į priemonės sudėtį, nurodytą ant pakuotės - kad tikrai būtų aloe vera ..). Geriamosios alavijo sultys taip pat rekomenduojamos dėl naudingųjų savybių ir išlikimo vėsiomis.

Stenkitės vengti streso. Pyktis ir nerimas turi tendenciją mus įkaitinti. Norėdami  atsispieti streso poveikiui, išbandykite  meditaciją. Nenorite? Paprasti gilaus kvėpavimo pratimai (netgi tik triskart giliai įkvėpus) su jūsų būsena padarys stebuklus!

Kvėpinkitės vasariškai. Mėtų, rožių, jazminų ir sandalmedžio aromatai vėsina. Pabandykite eterinio aliejaus  lašelį ant riešų - tai tikra aromaterapija.

Rodyk draugams

Draugai

Norintiems išmokti vairuoti

Žvejams

...

free counters

Jei reikia padangų

 

Rugpjūtis 2012
P A T K P Š S
« Geg   Bir »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031