BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Vėtytų mėtytų kampelis

Gairės:
Pajutus į gripą panašius simptomus (karščiavimą, kosulį, gerklės, galvos, sąnarių skausmus, drebulį, nuovargį, viduriavimo ir vėmimo požymius) rekomenduojame likti namuose (iki 7 dienų), nevykti į darbą, ugdymo įstaigą. Susirgęs asmuo pirmiausia turėtų kreiptis į šeimos (bendrosios praktikos) gydytoją.
Likus namuose, kol bus suteikta medicininė pagalba, dėvėti kaukę, laikytis 1 m. atstumu nuo kitų aplinkoje esančių žmonių. Labai svarbu  laikytis asmens higienos reikalavimų – reguliariai plauti rankas tekančiu vandeniu su muilu arba naudoti rankų dezinfekcijos priemones, ypač nusikosėjus ar nusičiaudėjus. Taip pat naudoti tik vienkartines nosinaites ir jomis, kosint ar čiaudint prisidengti burną, o panaudotas išmesti tam skirtose vietose.
Sveikatos apsaugos ministerijos Asmens sveikatos departamento specialistų patarimai:
Šeimos gydytojo nedarbo metu (esant temperatūrai daugiau nei 38,5 ar kitiems stipriems simptomams) – kreiptis į ligoninių priėmimo skyrius arba kviesti greitąją medicinos pagalbą.  Esant temperatūrai aukštesnei nei 38,5 – ją sumažinti vaistais ir tada kreiptis į  šeimos gydytoją, jei temperatūra nekrenta ar savijauta labai bloga ir asmuo negali nuvykti į gydymo įstaigą – kviesti greitąją medicinos pagalbą.
Vaikų ugdymo įstaigų administracijoms siūloma informuoti tėvus, kad neleistų sergančių vaikų į vaikų ugdymo įstaigas. O susirgus ugdymo įstaigoje, t.y. vaikui pajutus į gripą panašius simptomus (karščiavimą, kosulį, gerklės, galvos, sąnarių skausmus, drebulį, nuovargį, viduriavimo ir vėmimo požymius),  nedelsiant išleisti vaiką į namus ir apie tai informuoti tėvus. Taip pat supažindinti vaikus ir mokytojus, dėstytojus apie rekomenduojamas asmenines apsaugos priemones. Labai svarbu dažniau vėdinti ir valyti patalpas, riboti su ugdymo veikla nesusijusius renginius mokykloje.

Rodyk draugams

Senasis Kaunas

vetytaametyta ● 2009-11-17

Beveik visos foto darytos iki II Pasaulinio karo pabaigos.

Vytauto pr. nuo Geležinkelio Stoties

Buv. kino teatras “Pasaka”. Dabar “Nautilus”

Rotušės aikštė

Dab. A.Mickevičiaus gatvė

Buv. žydų bankas. Dab. T.Ivanausko zoologijos muziejus.

Parodos kalnas

Savanorių pr. kalnas

Savivaldybė

Aušros gimnazija

Geležinkelio tunelio statybos. LABAI sena nuotrauka

Vienybės aikštė. Anksčiau vietoj BLC (stiklinio pastato) stovėjo elektrinė, kurią vokiečiai per karą susprogdino

Vileišio aikštė. Dab. Futbolo maniežai

Vytauto pr. 1944 įžengus pirmiesiems sovietų kariams

Taip iki I Pasaulinio atrodė geležinkelio tiltas

K.Donelaičio gatvė ties Vienybės aikšte

Potvynis senamiestyje

Rotušė

Laisvės al. Priekyje matosi konkė, kuri Kaune kursavo nuo 1896 iki 1926

Matosi Pažaislio vienuolynas. Dabar čia Kauno marios :)

Geležinkelio stotis

Saulės gimnazija

Senamiestis nuo Aleksoto. Viena seniausių Kauno foto

Iki II Pasaulinio ten buvo du tiltai

Senamiesit nuo dab. I.Kanto gatvės

Muzikinis teatras

Laisvės al. ties Muzikiniu teatru ir Savivaldybe

Dabar čia Akropolis

Buv. Latvijos pasiuntinybė. Kęstučio ir Donelaičio kampas

Anksčiau Steigiamojop Seimo aikštėje buvo žuvų turgus

Soboras

Buv. kino teatras “Triuph”. Dab. SEB bankas

Vilniaus gatvė nuo Savanorių pr.

Rodyk draugams

Gairės:

Mažai angliavandenių turintis maistas padeda mesti svorį, tačiau padaro jus niurgzliais, teigia Australijos mokslininkai.

Tyrimo metu mokslininkai palygino mažai angliavandenių, tačiau daug riebalų ir proteinų turintį maistą ir mažai riebalų, tačiau turtingą angliavandenių dietą.

Nors renkantis abi dietos rūšis svorio numetama panašiai, tačiau žmonės, kurie suvartojo daugiau riebalų ir proteinų, pastebėta, tapo linksmesni.

Pietų Australijos ir Flindero universitetų (Australija) mokslininkai stebėjo 106 viršsvorį turinčius žmones, kurie metus laikėsi skirtingų dietų. Tyrimo dalyviai 8, 24, 40 ir 52 metų savaitę turėjo atsakyti į klausimus apie jų emocinę sveikatą.

Kaip praneša „The Sydney Morning Herald”, užfiksuotas abiejų tyrimų dalyvių nuotaikos pagerėjimas per pirmas 8 savaites, tačiau grupėje, kuri rinkosi mažai angliavandenių turintį maistą, linksmos nuotaikos pamažu pradėjo mažėti ir tai tęsėsi visus likusius metus. Žmonės, pasirinkę priešingą dietą, rečiau skundėsi prislėgta nuotaika ir nerimo jausmu, buvo mažiau įsitempę ir svetingesni.

Tyrime dalyvavę žmonės svorio numetė vienodai - apie 13,7 kg.

Mažai angliavandenių turintys augalai turi apie 4 proc. angliavandenių, 35 proc. proteinų ir 61 proc. riebalų, o tuo metu daug angliavandenių turintys augalai - 46 proc. angliavandenių, 24 proc. proteinų bei 30 proc. riebalų. Tyrimo metu kiekvienos grupės dalyviai suvartodavo vienodą kiekį kalorijų: vyrai 1700, o moterys - 1400.

Tyrimas publikuotas žurnale „Archives of Internal Medicine”, kurį leidžia Amerikos medikų asociacija.

radau lrt.lt

Rodyk draugams

Kuo daugiau užsiėmimų, kad nebūtų kada liūdėti. (Banalu, bet tiesa).

Rasti naujų įdomių užsiėmimų - užsirašyti į keramikos būrelį, mokytis naujų šokių, tapybos ir t.t. Trumpai tariant, susirask veiklos, kuri tau keltų džiaugsmą.

Klausytis gerai nuteikiančios, linksmos muzikos (išbandykite ritmingus Kubos, Meksikos, Brazilijos muzikantų kūrinius).

Stengtis, kad aplink būtų kuo daugiau šviesos. Saulės spindulių stoka stabdo imuniteto formavimąsi, gali sukelti įvairius sezoninius nuotaikos sutrikimus, depresiją, skatina atsirasti savižudiškoms mintims (savižudybių skaičiumi Lietuva lieka pirmaujanti šalis pasaulyje). Tamsesnėse patalpose greičiau dauginasi kvėpavimo takų ligų sukėlėjai: pneumokokai, streptokokai, stafilokokai, tuberkuliozės lazdelės.
Tinkamas apšvietimas užtikrina darbingumą bei bei darbo produktyvumą. Žmogaus nervų sistema reaguoja į šviesą, patenkančią į akis, ir siunčia signalus mūsų biologiniam laikrodžiui, kuris savo ruožtu reguliuoja daugelio žmogaus organizme vykstančių procesų ritmus. Dažnai bendro nuovargio, galvos skausmo priežastimi tampa nepakankamas apšvietimas. Juk prieblanda mums asocijuojasi su poilsiu, ramybe, intymumu, bet ne su aktyviu darbu. Sutikite, prieblanda ir rami muzika migdo. Apie tai, kad saulės spinduliai gali gydyti, galima rasti rašytiniuose šaltiniuose, siekiančiuose „istorijos tėvo” Herodoto laikus (apie 490-424 pr. Kr.). Pirmasis gydytojas, rekomendavęs gydomąsias saulės vonias, buvo Hipokratas (460-377 pr. Kr.). Senovės graikai ir romėnai ant savo namų stogų įrengdavo specialias aikšteles - soliariumus, skirtus sveikatai stiprinti ir gydyti. Danų fizioterapeutas N. Finsenas tapo šiuolaikinės šviesos terapijos įkūrėju. 1903 m. jam už darbus, įrodančius šviesos poveikį žmogaus organizmui, buvo paskirta Nobelio premija. Nemažai Europos valstybių stengėsi netaupyti savo piliečių sveikatos ir savijautos sąskaita ir kuo labiau apšviesti gatves ir kitas viešas vietas. Be to, žmonės jaučiasi saugesni vaikščiodami apšviestomis gatvėmis. Deja, pas mus į tai mažai kreipiama dėmesio, ir žvilgsnis į vakarėjantį miestą nuteikia anaiptol ne optimistiškai… Bet mes galime pakelti sau nuotaiką bent jau savo aplinkoje!

Pakeisk rutiną - padaryk ką nors spontaniškai, po darbo važiuok ne namo, o, sakykime, į kiną, pakviesk susitikti ką nors seniai matytą, pabūkite tarp žmonių.

Pagalvok, kodėl tos nuotaikos nėra, paieškok “nenuotaikos” priežasčių. Gal pervargai, gal pramogų, teigiamų emocijų trūksta? Supratus, ko iš tikrųjų trūksta, daug lengviau tą trūkumą ištaisyti.

Neužsidaryk namie su knyga, kvieskis svečius ir pats lankyk draugus. Bendravimas - piuiki priemonė gerai nuotaikai palaikyti!

Pasistatykite namie ryškiai žydinčių gėlių!! Kuo daugiau spalvų aplink!!

vetyta metyta

p.s. Jei turite savų receptų, dalinkitės, gal kam nors bus naudinga :-)

Rodyk draugams

Senstam……

vetytaametyta ● 2009-11-10

1. 6 valandą ryto keliesi, o ne eini miegoti.

2. Tavo draugai “tuokiasi ir skiriasi”, o ne “susitinka ir išsilaksto”.

3. Į tave kreipiasi “Jūs”. Ir be juokų.

4. Iš namų išeini su skėčiu ir jo niekur nepamiršti.

5. Sėdėdamas prie kompiuterio 90 proc. laiko dirbi.

6. MTV nebėra tavo mėgstamiausias televizijos kanalas.

7. Džinsai ir marškinėliai jau nebereiškia, kad tu gerai apsirengęs.
8. Vakarienė ir kino teatras - tau vakaro pabaiga, o ne jo pradžia.

9. Tu jau nebežinai, kada uždaromas tavo mėgstamas klubas.

10. “Čili” picerijoje valgai tik per pietų pertraukas.

11. Užsiimti seksu ne lovoje - tau atrodo klaiki nesąmonė.

12. Vaistinėje dažniau perki aspiriną ir rūgštingumą mažinančius vaistus, o ne prezervatyvus ir nėštumo testus.

13. Tavo šaldytuve daugiau maisto nei alaus.

14. Vyresni giminaičiai nesidrovi tau girdint pasakoti nešvankius anekdotus.

15. Tai tu tampi tuo skambintoju į policiją, kai naktį pasigirsta tranki muzika.

16. Tu galvoji apie tai, ką veiksi po 2 mėnesių.

17. Tavo kambariniai augalai nevysta.

18. Tvarkyti namus tau tiek pat svarbu, kaip ir plauti automobilį.

19. Už vis brangesnį automobilį moki vis mažesnes draudimo įmokas.

20. Tu vis skaitai šį sąrašą, bandydamas rasti tai, kas tau netinka…

vetyta metyta, kurios perkant cigaretes vis dar prašo parodyti dokumentus

Rodyk draugams

Gairės:
  • Kosėdami ar čiaudėdami užsidenkite nosį ir burną (geriausia vienkartinėmis nosinaitėmis, galima užsidengti skepetaite, sulenkta alkūne)
  • Reguliariai plaukite rankas su muilu ir vandeniu arba naudokite rankų dezinfekcijos priemones (pvz., dezinfekuojančias servetėles rankoms), ypač nusikosėję ar nusičiaudėję.
  • Pajutę į gripą panašius simptomus (karščiavimą; kosulį; gerklės, galvos, sąnarių skausmus; drebulį, nuovargį, viduriavimo ir vėmimo požymius) laikykitės ne mažiau kaip 1 m. atstumu nuo kitų žmonių.
  • Susitikę su kitais asmenimis, venkite prie jų liestis (apkabinti, bučiuoti, spausti ranką).
  • Panaudotas nosinaites nedelsdami išmeskite tam skirtose vietose.
  • Pajutę į gripą panašius simptomus nedelsdami kreipkitės į šeimos (bendrosios praktikos) gydytoją.
  • Pajutę į gripą panašius simptomus, likite namuose (iki 7 dienų), nevykite į darbą, mokyklą.
  • Venkite masinių renginių, nesilankykite žmonių susibūrimo vietose. Jei to išvengti neįmanoma – dėvėkite apsauginę kaukę.
  • Stenkitės neliesti akių, nosies ir burnos, ypač neplautomis rankomis.

REKOMENDACIJOS KELIAUJANTIEMS Į PADIDINTOS RIZIKOS UŽSIKRĖSTI NAUJO TIPO GRIPO VIRUSU ŠALIS

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centras rekomenduoja:
atsisakyti nebūtinų kelionių į šalis, kuriose patvirtinti žmogaus susirgimai naujo tipo gripo virusu;
asmenims keliaujantiems į šalis, kuriose patvirtinti žmogaus susirgimai naujo tipo gripo virusu patariama laikytis šių atsargumo priemonių:

  • Vengti lankytis žmonių susibūrimo vietose, masiniuose renginiuose, ypatingai kur yra sergančių žmonių
  • Vengti artimo sąlyčio su sergančiais asmenimis
  • Sergantieji ar užsikrėtę naujuoju gripu asmenys, laikomi kuriems pasireiškia vienas ar daugiau iš šių simptomų: karščiavimas, kosulys, gerklės, galvos, viso kūno skausmas, drebulys, nuovargis. Kai kuriems asmenims kiaulių gripo virusas gali sukelti viduriavimą ir vėmimą.
  • Kuo dažniau plauti ar valytis (tam skirtomis priemonėmis)rankas
    Rankų plovimas ar dezinfekavimas padės apsisaugoti nuo virusų. Rankas reikia plauti dažnai su muilu ir vandeniu, ypač po kosulio ar čiaudėjimo.
  • Stengtis neliesti akių, nosies ir burnos
  • Virusai dažniausiai plinta, kai asmuo liečia aplinkos daiktus, kurie yra užkrėsti mikroorganizmais, ir vėliau neplautomis rankomis liečia akis, nosį, burną.

Gripo pandemija. Kas tai yra?

Rodyk draugams

Niekas negali taip sugadinti atostogų ar verslo kelionės kaip pamirštas labai svarbus daiktas (ai), pvz. pinigai ar svarbūs dokumentai. Jeigu jūs keliaujate kiekvieną savaitę, tai jums tikrai nekyla problemų kraunantis lagaminą, tačiau daugelis keliauja ne taip dažnai, todėl neturi patirties kaip greit susidėti svarbiausius daiktus. Keletas patarimų, kurie tikrai palengvins šį darbą prieš kelionę.

Iš anksto pasidarykite planuojamų vežtis daiktų sąrašą. Darydami sąrašą, virtualiai pakuojate savo lagaminą, todėl bet kada galite įtraukti papildomų daiktų - tai mažina tikimybę, kad ką nors pamiršite. Paskutinę minutę jums reikės tik sutikrinti ar nieko nepamiršote iš savo sąrašo. Šiuo atveju, galite pasinaudoti daiktų sąrašu.

Visus dokumentus susidėkite į atskirą dėklą ar maišelį. Tokius dokumentus, kaip pasas, bilietai, viešbučio bei automobilio rezervacijos patvirtinimai būtų gerai turėti atskirame dėkle (maišelyje). Saugokite šį dėklą ir turėkite visuomet su savimi.

Susižinokite leidžiamų vežti lagaminų kiekį bei svorį. Daugelis aviakompanijų riboją lagaminų kiekį bei svorį, todėl, prieš planuodami kelionę, būtinai turite tai išsiaiškinti. Jeigu planuojate iš kelionės parsivežti daugiau daiktų, pasiteiraukite kainų, kurias yra nustačiusi aviakompanija už bagažo viršsvorį. Dažniausiai lagamino svoris leidžiamas iki 20 kg.

Pakuodami lagaminus prisiminkite saugumo reikalavimus. Oro uostuose bei muitinėse dažnai vyksta daiktų patikrinimai. Pasidomėkite, ką galima įsinešti į lėktuvą, o ką reikia supakuoti į bagažą. Taip pat pasidomėkite, ką galima vežtis į šalį.

Kartais lagaminai pasimeta, todėl pakuodami savo lagaminus svarbiausius daiktus (vaistus, akinius, kelionės dokumentus, automobilio raktelius ir t.t.) susidėkite į krepšelį, kurį planuojate visada turėti prie savęs. Jei skrendate lėktuvu ar keliais lėktuvais, rekomenduojame apsidrausti ne tik sveikatą, bet ir bagažą nuo dingimo ar vėlavimo.

Susidėkite tik tai, kas jums iš tikro reikalinga. Lagaminus pakuokite atsižvelgdami į kelionės trukmę bei pobūdį, gerai apgalvokite kokių daiktų jums gali prireikti. Neimkite 7 porų batų ar 3 kostiumų, tai užima daug vietos ir dažnai lieka nepanaudota. Geriau vietą pataupykite įvairiems suvenyrams, kuriuos galėsite parvežti savo artimiesiems. Daugelis viešbučių turi lyginimo lentas ir lygintuvus, skalbyklas bei teikia rūbų valymo paslaugas, prisiminkite tai dėdamiesi savo lagaminą.

Pasiimkite kelionėms skirtus tualetinius reikmenis. Rekomenduojame įsigyti kuo mažesnės talpos (kad užtektų) tualetinius reikmenis. Dažnai (ypač keliaujant lėktuvu) labai svarbu bagažo dydis ir svoris, o tualetiniai reikmenis sveria pakankamai daug.

Dėkitės daiktus pagal planuojamą oro prognozę šalyje, į kurią vykstate. Pasidomėkite koks oras prognozuojamas jūsų kelionės laikotarpiu. Pasiimkite ir šiltesnių rūbų, jeigu prognozuojami vėsesni ir vėjuoti orai.

Daiktai, kuriuos vešitės į kelionę, turėtų priklausyti nuo jūsų kelionės tipo. Ar laiką leisite tik viešbutyje, o gal ketinate vyksti į ekskursijas, o gal visa jūsų kelionė pažintinė. Tampyti didžiulius lagaminus oro uoste ar iki autobuso - tikrai ne pats maloniausias darbas.

Šią info radau TopTravel puslapyje

Rodyk draugams

Gairės:

Draugai

Norintiems išmokti vairuoti

Žvejams

...

free counters

Jei reikia padangų

 

Lapkritis 2009
P A T K P Š S
« Spa   Gru »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30